Feeling low.

God morgon.

Idag har min kropp gått i strejk. Den protesterar.
Magen gör ont och huvudet bultar.
Så jag tänker stanna hemma och vila upp mig.
Jag tror faktiskt att vi alla behöver göra det ibland. 
Vi är ju människor och inte maskiner, ibland klarar man inte av allt helt enkelt. 

Jag lägger upp lite bilder från den grymma midddagen jag lagade till familjen igår.

Vi har nämligen en matlagningstävling i min skumma familj; varje familjemedlem får välja en dag att laga en trerätters middag på. Sedan betygsätts den och vinnaren får två biobiljetter.

Förrätt: Laxtoast med kräftfyllning och rom.


Varmrätt: Oxfilé med hasselnötspesto, rödvinssås och pommes Anna.



Jag förbereder efterrätten: Hjortronparfait på nötbotten med varm hjortronsås.



Någon mat-fotograf kommer jag aldrig att bli, men jag lovar att det smakade godare än det ser ut!
Tack för hjälpen Emma, utan dig skulle mitt blodtryck ha nått en farlig nivå.

Nu hoppas jag på vinst! //Elin


Kommentarer
Postat av: rebecka

Ser mycket gott ut!

Ytterligare en blogg att följa .. Tar aldrig slut! Men den är väldigt fin får jag säga! (:

sv: Tackartackar!



Puss på er!

2009-11-16 @ 10:10:09
URL: http://superbecka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Wow, nästa Gordon Ramsey! (fast mindre arg får man hoppas). Ser sjukt avancerat ut, och hur gör man hasselnötspesto? :O

2009-11-16 @ 17:50:56
Postat av: Tekla

/Tankspridda Tekla

2009-11-16 @ 17:51:31
Postat av: Elin

"Where´s your balls?" (klassiskt Gordon-citat).



Just det, du är ju pesto-maniac Tekla!

Jag mixade hasselnötterna med färsk basilika och persilja, parmesanost, vitlök, olivolja och salt:D

2009-11-17 @ 09:32:59
Postat av: Pesto-maniacet

Haha, en riktigt klassiker!

Ooh, det måste jag testa :D

2009-11-17 @ 19:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0